בלוג תפירה

שדרוג בגדים ישנים – שדרוגי מבגדים

העיסוק של תפירה ו(דו ית יורסאלף) מתחיל לדעתי בשדרוג בגדים ישנים ובעיקר לכל אחד ואחת שיוצא לדרך בתחום. אני מאוד אוהבת לשדרג בגדים ולתת להם חיים חדשים משתי סיבות

1) זה מאפשר לנו לעצב מחדש בגד ללא גבולות, ליהנות מכל שלב ושלב מהיצירה, מהתהליך..

2) זה לא לזרוק בגדים על ימין ועל שמאל אלה לשדרג אותם ולהתרגש לא פחות מהתוצאה כאילו שקנינו חדש!! בקיצור….סיפוק ענק וחווית תפירה מהנה!!

כאן, הפכתי מכנס לשמלה חמודה ליום יום ומרגישה מיליון $.

כמובן, כדי ליהנות כמה שיותר, כל אחת תוכל ולעצב, להוסיף כל מיני אביזרי אופנה כמו תחרות, אפליקציות אבנים כו וכו…..השמיים הם הגבול.

לדוגמא לשדרוג בגדים ישנים ושדרוגי בגדים 

שדרוג בגדים ישנים

מקפלת את המכנס רגל על רגל כך שהצד הימין שלו כלפי, וגוזרת את החגורה

כדי לשטח אותו לפני שאניח את השמלה עליו.

שדרוג בגדים ישנים

בוחרת חולצה/שמלה ומניחה אותה שהאמצע שלה יהיה קצה מול קצה על הצדדים של המכנס ותוקעת סיכות.

וגוזרת 1,5 ס”מ  מהקווים של השמלה לתוספות תפרים

חשוב לציין שאם המכנס שלכן לא מבד סריג, תצטרכו לתפור רוכסן. 

לשים לב!!

שדרוג בגדים ישנים

אחרי שגזרתי את המכנס בקווים של השמלה, בוחרת את עומק המחשוף (כאן 7 ס”מ). מכיוון שבד המכנס, הוא סריג, הפתח הזה יאפשר לי להכניס את השמלה בקלילות!

שדרוג בגדים ישנים

השלב אחרי, זה לחבר את הכתפיים ולתפור את העיבוד של הבית המחשוף, לכן תוכלו להשתמש בשארית של בד שנניח ימין על ימין (קצה מול קצה) ולהשאיר 1 ס”מ של תוספת תפרים ולתפור.

שדרוג בגדים ישנים

אחרי תפירת העיבוד של בית המחשוף, אפשר לתפור את העיבוד של השרוולים כשמקפלים פנימה את הבד של השמלה ללא צורך בתוספת בד אחר, רק אם הבד שלכן נפרם במיוחד!!

זה השלב האחרון לפני שנחבר את הקדמי לגב!! אלא אם כן, בא לכן להוסיף איזה שהיא אפליקציה בקדימה, אז אני ממליצה לעשות את זה עכשיו לפני שסוגרים… זה יהיה פשוט יותר נח!!

שדרוג בגדים ישנים

מכיוון שאני רוצה להוסיף סרט קישוט  על התפר באמצע, אני משתמשת בדבק דו צדדי של פליזלין, מניחה אותו ואח”כ כך את הסרט עליו ומגהצת בחום גבוה (זהירות… לשים חתיכת בד קטנה במקרה שהסרט עדין במיוחד!!):

שדרוג בגדים ישנים
שדרוג בגדים ישנים

הגיע הזמן לחבר ולסגור את השמלה בצדדים ולתפור אותה ימין על ימין, ממליצה לכן למדוד אותה עוד לפני שתחזקו את התפרים בהתחלה ובסוף מכל צד! יכול להיות שיהיה קצת עודף בד בבית השחי, זה יהיה הזמן להכניס ולתקן.

שדרוג בגדים ישנים

אם תעשו את השדרוג עם מכנס ארוך, סביר להניח שאורך, השמלה יגיע עד הברך לכן במקרה כאן, לא הייתי צריכה לגעת במכפלת מקורית של המכנס.

שדרוג בגדים ישנים

סיימנו את השדרוג הראשון שלנו, מקווה שנהנתן ונפגש בפעם הבאה… בהצלחה לכולן

ואשמח לראות איך יצא לכן!!

פטריסיה “תפור עלייך”

שדרוג בגדים ישנים

פה בשבילך,

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות